Lytter du til dine ansatte ved valg av bilinnredning?

Av Eirik Lier 4. desember 2018

Er det riktig at innkjøper eller daglig leder, som kanskje ikke har kjørt servicebil de siste 5-10 årene, skal bestemme hva som er den beste varebilinnredningen? Jeg mener det er veldig viktig at den som sitter på pengesekken lytter til brukerne av servicebilene når det komme til valg av riktig varebilinnredning.

Les mer >

Temaer: Økonomi, Pris, Kjøpe varebil, Orden, Dobbelt gulv, Varelager i varebilen, bilinnredning, varebilinnredning, Smartfloor, transport, flåteansvarlig, flåte, bilansvarlig, kontor i bilen

Har varebilselgeren blitt overflødig?

Av Jan-Erik Hansen 27. november 2018

I dag har det blitt slik at når kunden først kommer inn i butikken for å kjøpe varebil, så har han allerede bestemt seg for hva han vil ha. I dag bruker vi internett til å lese oss opp på hva vi trenger og hva vi skal kjøpe, og beslutningen er tatt lenge før vi besøker bilbutikken første gang. Flere og flere dropper faktisk hele butikkbesøket og bestiller heller bilen direkte på nettet, eller på mail eller telefon. På internett finnes milliarder av ulike bilrelaterte nettsider, magasiner, tester, blogger, forum, anmeldelser etc. Hvis jeg googler for eksempel «Ford» får jeg over 2 milliarder treff!

Les mer >

Temaer: Økonomi, Pris, Sikkerhet, Leasing, Vareromsbeskyttelse, Kjøpe varebil, Orden, Varelager i varebilen, bilinnredning, varebilinnredning, Smartfloor, transport, flåte, kontor i bilen

5 smarte tips til et rimelig mobilt kontor

Av Anders Romberg 20. november 2018

Som håndverker har du som regel kontoret med deg i varebilen. Da kjenner du sikkert også til utfordringene med å holde system og orden i førerkupeen.  Brosjyrer, manualer, kontrakter, avtaler, kvitteringer og andre dokumenter. PC, iPad, mobiltelefon, avtalebok og skrivesaker. Matpakke, termos, kaffekopp, drikkefalsker, solbriller og lesebriller, etc, etc. Det er mange ting som det skal holdes orden på og uten et fast system er det lett at alt flyter utover passasjersetet og på gulvet foran. Her får du 5 enkle tips til hvordan få orden på det mobile kontoret ditt.

Les mer >

Temaer: Økonomi, Pris, Kjøpe varebil, Orden, bilinnredning, varebilinnredning, transport, mobilt kontor, kontor i bilen, car office

Om Loydsbloggen

Loydsbloggen skal være en kilde til kunnskap og inspirasjon for eiere og brukere av varebil. Vi tar opp temaer som er viktige for deg som håndverker, varetransportør eller annen bruker av varebil. Du vil finne nyttig innhold om hva du må tenke på ved kjøp og bruk, og nyttige tips for forbedring av varebilhverdagen. På Loydsbloggen blogger vi en gang i uka. Følg oss gjerne!

Besøk www.loyds.no

New Call-to-action

Siste innlegg